tisdag 22 januari 2008

Gävle välkomnar mig

Resan gick bra, snabbt som tusan och Theo var jätteduktig. Väl framme kom Karolin och hämtade oss, rastade Theo medans jag packade upp och sedan samlades vi alla hos Erika för middag. Underbara vänner, kul att vara här igen. Min lägenhet välkomnade mig genom att sjunka till minusgradig temperatur under natten vilket på morgonkvisten skulle visa sig berodde på att det snöat! Lovely.

Schemat för förmiddagen var kursintro till Näringslära B som verkar vara fantastiskt kul och välorganiserat. Dessutom ska det läsas en kurs i Hälsoprofilbedömning och en annan i Fysisk aktivitet B. I den sistnämnda väntar ett gympapass om en timme. Kan bli hur roligt som helst!

Var en sväng på stan mellan varven för att uppdatera skolstarten med nya block, mappar och en kalender. Passade på att köpa med mig lite lunch från Sahflor´s skafferi (vi som alltid trott att det hette Sahlfors..). Skinkstek, rostad potatis, couscoussallad med granatäpple och fetaost, en bönsallad och en grönsallad.

Inga kommentarer: