lördag 1 december 2007

Australien 5/12 - 3/1

På onsdag åker vi äntligen. Jag är i alla bemärkelser i ett stort behov av att komma till andra sidan jordklotet. Ingen framtidsstress, ingen stress what so ever. Enda sedan vi kom hem från Australien våren 2005 har jag längtat efter att åka tillbaka och jag är ytterst tacksam över att jag får göra det redan nu.

Hela gänget åker till Sydney och vi är framme på morgonen den 7/12 efter en 27 timmar lång flygresa. På söndagden 9/12 åker vi till Woollongong (var det nu ligger) och min dröm att få se Missy Higgins live blir sann. Efter det åker jag och Emma tillbaka till Sydney medans Henrik, Fredrik och Andreas flyger till Cairns och börjar sin roadtrip ner igen. Jag och Emma ska spendera några dagar på Bondi eller Balmoral beach där vi ska bli äckligt bruna och bada i höga vågor. Därefter blir det en sväng till Melbourne och efter det möter vi upp killarna i Surfers Paradise innan vi åter är tillbaka i Sydney för jul- och nyårsfirande.

Bloggen kommer denna månaden att förvandlas från en matblogg till en reseblogg där jag kommer att uppdatera med bilder och updates för vad vi hittar på. Främst gör jag detta för min egen del för att kunna gå tillbaka och läsa när vi väl är hemma igen men samtidigt blir det en chans för er där hemma att följa vår resa.

See ya in Sydney mates!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt för dig att du ska åka Elin! Det är nog exakt vad du behöver nu :)Jag har faktikt fiskat på isen i helgen (vi fick 11 st gäddor), lite skillnat mot att ligga på stranden och steka...
Ta hand om dig! KRam kram