lördag 8 december 2007

Framme i Sydney

G'day!
Resan gick over forvantan. Visst, det var lang tid att resa och nar vi gick pa planet i Paris och visste att vi skulle sitta dar i 12 timmar kandes det inte kul men vi somnade ganska snabbt och vaknade inte forran 8 timmar senare sa det var helt OK. Bada planen var bra med eget filmutbud och relativt gott om plats. Mina vader vaxte dock till dubbelt storlek sa svullna de var. Framme i Sydney i fredags morse. Efter att vi hade checkat in pa vart hostel promenerade vi ner till hamnen och operahuset. Strosade runt och at frukost med utsikt over Harbour bridge. Fantastiskt att vara har igen!

Solen tittade fram under frukosten och det blev riktigt varmt sa vi sprang hem och bytte om och tog oss till Bondi beach. Solade en stund, killarna badade och vi at fish & chips i sallskap med de extremt aggressiva fiskmasarna. Tillbaka till vart fantastiskt trivsamma hostelrum (?) upptackte vi att det hade borjat blasa nordanvindar fran var ac. Nagot man tydligen ska acceptera nar man bor pa hostel. Vi loste det med att satta en sko framfor lufthalet - nemas problemas.

Pa kvallen tog vi oss till mitt och Emmas alskade Kirribilli. Dar vi bodde forra gangen vi var har. Nar man gar vagen ner till vattnet och ser skylinen med operahuset och bron ar det sa det taras i ogonen pa mig. Finaste platsen pa hela jorden. Henrik tog fina bilder som far visas senare, orkar inte mecka med USB just nu. Vi at supergod Thaimat och sen tog vi en svang till Kirribilli pub dar vi dessvarre inte sprang pa nagon av vara vanner men det gor vi sakert nasta gang. Pa tunnelbanan hem somnade vi flera ganger och om jag tror det drojde 1 minut fran att vi lagt oss i vara sangar tills Fredrik och Henrik snarkade i kanon. Men vad gor det - vet inte nar jag var sa trott senast.

I dag har Andreas kommit fram, utan resvaska. Stackarn. Killarna ar ute och shoppar lite till honom och snart ska vi ta farjan till Taronga zoo dar vi ska spendera dagen. Lite middag och party i kvall. Nu ska vi be en bon till vadergudarna att solen tittar fram!

Grattis Anna som blir 15 ar idag! Hoppas att du far en toppendag i Kopenhamn och ett mysigt fodelsedagsfirande i morgon. Vi saknar dig sweetie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt att läsa. Och vilka fantastiska bilder du lagt upp. Ska bli toppen att få följa er resa här. Tänker på dig så mycket. Och du, jag är glad att det inte var din resväska som kommit bort :)

Njut och må bäst.

KRAM KRAM KRAM

Unknown sa...

Skönt att höra från er och att allt är bra. Fina bilder! Har inte tittat på Henriks bilder än.
Var rädda om er och skriv så ofta ni kan. Hälsningar
till alla.
Puss o kram
Mamma

Ps. Jag fick VG på mitt högskolearbete som jag inte var nöjd med :)