lördag 29 december 2007

Vinresa Hunter valley 29/12

Sista stoppet, Hanging Tree
Diamond pa Haning tree bjuder pa vin

Var lila buss

Rosemound
McLeisch, forsta stoppet som forblev favoriten
Lindeman
I dag tog vi igen for den uteblivna vinresan i Melbourne. Vi har haft en fantastisk dag i Hunter valley som ligger ca timmar utanfor Sydney. Vi besokte 5 st vingardar. Forsta stoppet var ett familjeagt litet stalle med supergoda viner, darefter var vi pa Rosemound och var favorit hemifran, Lindemans, som alla hade jattefina gardar med oandliga kullar fulla med vinrankor. Efter tre stopp var det dags for lunch och darefter ostprovning och besok i en chokladbutik. Framat eftermiddagen tog vinet, for lite vatska, mycket bussresande och over 30 gradig varme ut sin ratt men allt som allt var det en jattetrevlig och fin dag. For mig finns det tva alternativ. Antingen skaffar man sig en liten vingard nar man borjar narma sig 50-ars alder och oppnar en tillhorande restaurang och ett lite hotell eller far jag helt enkelt noja mig med att gifta mig pa en vingard. Vilket av det aterstar att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, helt underbart Elin. Vingårdar... jag lovar att hälsa på en längre tid om du skaffar dig en i framtiden, eller kommer och har dubbelbröllopp med dig :) Shit, jag längtar efter dig! Njut järnet de sista dagarna.

Puss å kram!