måndag 10 december 2007

Sondag 9/12 Woolongong





Woolongong visade sig vara en jattemysig liten stad. Vi anlande vid lunchtid lagom till att solen tittade fram sa det var bara att ta sitt pick och pack och ga ner till stranden. Varm sand, sol, bla himmel och ett turkost hav med enormt hoga vagar och en massa surfare. Mer av den varan tack. Vi badade lite i strandkanten men nojde oss med det pa grund av vagarna. Man far verkligen sa stadigt far att inte folja med de starka strommarna ut. Skont var det i alla fall!

Pa kvallen var det Missys tur och ah, vad bra det var. Jag kan inte med ord beskriva hur fantastiskt det var att se henne live. Varenda lat var bra, hennes rost ar enorm och Missy sjalv visade sig vara en jattesot, lattsam och valdigt odmjuk person. Utan skor. Det var kul att hora henne beratta om latarna och deras betydelse och hennes kraft och inlevelse vid varje framforande. Gashud pa hela kroppen och en och annan tar i ogat. Det ar ett minne jag kommer att leva lange pa.
I dag, mandag, har jag och Emma flyttat in pa ett jattemysigt och hemtrevligt hostel i vart gamla kvarter i Kirribilli. Tre hus fran premiarministern vilket kanns bra. Vi ar overlyckliga over att ha en sanglampa, ett bord att stalla saker pa, en stol och en liten garderob. Dessutom har vi ett litet kylskap och en tv! Dra mig baklanges..

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad det ser skönt ut! Fast det jag skriver "fastnar" inte- så detta är ett prov.
Mamma

Unknown sa...

Nu gick det bättre. Det ser så härligt ut med sol o bad. Miss Higgins skulle jag också velat se och höra. Bra att ni hittat ett bra hostel i ert favoritkvarter. Fast preminärministern förlorade nog valet...? Fast den nya bor kanske där nu.
Hör ni inget från era gamla kompisar?
Har Henrik o de andra åkt iväg?
Puss o kram - älskar er!
Ha det så skönt o njut!!
Mamma

Anonym sa...

Nu har en dröm gått i uppfyllelse för dig, samtidigt har du en månad i australien kvar- helt otroligt va? Saknar dig vännen.

Puss puss!