torsdag 27 december 2007

Terrigal 27/12





I dag har vi varit och halsat pa Emmas bror Adam och hans foraldrar i Terrigal. Alltid trevligt att komma tillbaka dit. Adam tog med oss for en jattegod fish & chips lunch och sedan akte vi ner till stranden for att snorkla. Henrik och Fredrik var artiga nog att snorkla i det smakalla vattnet tills de var bla om lapparna men som beloning fick de ocksa se en (enligt dem) 3 m bred stingray. For att jag och Emma ocksa skulle fa lite motion korde vi vidare till en annan del av stranden dar vi badade lange i de hoga vagorna, hur roligt som helst! Adam forsokte lara mig att aka pa vagen in till stranden vilket gick mindre bra men jag maste anda saga att jag allt som allt ar nojd med min prestation.

Tillbaka i Sydney och incheckade pa vart ackelhostel. Emma och jag har byggt ett "dressingroom" i en del av det smala lilla rummet som vi ar mycket nojda med. Enligt Fredrik kan man dock titta in trots var ihardiga arbete, se bild. Jag och Emma har varit ute och atit pa en italiensk restaurang vilket blev ett riktigt kap eftersom de glomde sla in Emmas ceasarsallad. Vi fick vin, ol, pizza och sallad for 150 kr, toppen!

Nu blir det sangen, vi har ett spackat schema framfor oss de nastkommande (och sista) dagarna pa var resa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen. Skönt att du är frisk igen Elin så ni kan ha kul de sista semesterdagarna. Ta vara på värmen och njut för nu närmar sig vintern,det skall bli en kall nyår.
Vi åker till Åhus på lördag och skall till Thomas och fira nyår och Eva som fyller år.
Kram till er från Bitte