tisdag 20 november 2007

Biff Rydberg



Seriöst. Det här måste jag äta lite oftare. Kände mig lite som Per Moberg när jag stod och lagade till den här rätten :) (förutom att jag inte var svettig). Rostad potatis, möra köttbitar, paprika, väldigt mycket gul lök, persilja och en massa svartpeppar. Servera med chilisås och en klick lätt creme fraiche blandat med dijonsenap.

Jag skar potatisen i tärningar och ugnsstekte på 225 grader tills de blev gyllenbruna. Det går bra att steka i stekpanna också men det tar betydligt längre tid och känns lite onyttigare. Vilket kött ni använder spelar inte så stor roll så länge det är nötkött. Jag hittade fina nötbitar som jag stekte tills de var ljusrosa inuti. Tillsätt lök och tärnad paprika när köttet nästan är klart och låt det steka med en stund. Blanda ner potatisen, mycket färsk persilja och mängder med salt och grovmalen svartpeppar.

Inga kommentarer: