söndag 4 november 2007

Kanel- och kardemummascones

Varma nybakade scones med smak av kardemumma och en touch av kanel. Det här måste ni prova, ljuvligt gott med en latte till. Nu blir det söndagsträning med Karolin i form av en promenad och Bodypump.

Kanel- och kardemummascones, 4 st
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl fiberhavregryn
50 g margarin
2 dl naturell yoghurt
en nypa salt, en nypa råsocker
en knapp tsk mald kardemumma
en nypa kanel

Grädda i 225 grader i en kvart eller sådär. Tills de ser gyllenbruna och fina ut. (förså att det är svårt för mig att skriva recept som aldrig varken mäter eller tar tid på något)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde scones igår, gott! Men oj, vad det är mäktigt.
Har gjort hemtenta hela dagen idag, tror faktiskt helt ärligt att det gick riktigt riktigt dåligt...suck!
Kan jag bara få åka till Australien nu!
Kram

Anonym sa...

Låter gott - kul att ha hittat hit :)

Frida sa...

Jag gjorde också kardemumma scones när jag bakade, gott med gud vad mäktigt....

Hoppas allt är bra.

Kram

Anonym sa...

Elin. Sitter och läser igenom alla dina inlägg och läser ett inlägg du skrev innan USA;
"Hur jag ska klara mig utan er i sex veckor är en gåta".

Sex veckor är ingenting. Frågan är hur jag ska klara mig i Gävle utan dig..
Usch, lyssnar på Missys Forgive Me och gråter...

"And home, home's anywhere you are too"