lördag 3 november 2007

Den är böjd!

Usch vilken dramatik. Slängde in väskan i lägenheten efter träningen och gick för att lägga in en maskin tvätt i tvättstugan. Väl tillbaka när jag ska öppna dörren ser jag att min lägenhetsnyckel är helt böjd. Tar i med all kraft jag har för att böja tillbaka den men inte en chans. Över till Karolin som tyvärr har lämnat tillbaka min extranyckel till Erika. Erika är i Oslo. Ringer securitas som vägrar öppna Erikas dörr och ställer sig ytterst tveksamma till att över huvud taget släppa in mig i min egen lägenhet om jag inte har leg och 400 kr i cash på mig. När jag ska till tvättstugan?

Sen att det ska vara så jävla svårt att förstå lite skånska.
Jag med panik i rösten: "Jag har böjt min nyckel"
Securitas: "Har ni bytt nyckel?"
Jag: "Nej, den är böjd. Det går inte att öppna med den. Förstår du?"
Securitas: Tysnad.

Tillbaka till mig igen med Emma och Karolin som stöd. Sätter i nyckeln, böjer så att det känns som att nyckeln ska brytas av. Men, dörren öppnas. Nu är jag fånge i mitt eget hem men jag slipper åtminstone sova två nätter i trappuppgången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ha lår av stål Elin som lyckas bryta av en nyckel när du böjer dig fram med nyckeln i fickan :)

Anonym sa...

Ja, det undrar jag också, hur lyckades du böja nyckeln utan att vara medveten om det.. :S haha men det är synd om dig ändå! Puss :D