lördag 24 november 2007

Snart kommer änglarna att landa




(degen, det bästa med att baka pepparkakor)

You better watch out
You better not cry
You better not pout
I'm telling you why
Santa Claus is coming to town

Mm vilken julstämning det är här hemma just nu. Julmusiken skrålar ur mina taskiga högtalare i datorn, det doftar pepparkakor och glögg och jag har huvudvärk. Jag gillar julen. Främst de första 10 minuterna av julbaket och julafton med klappar och när hela familjen är samlad. Det värsta med julen är när folk äter så att de mår illa, det är bland det värsta jag vet och jag kan bara inte förstå det. Den här julen kommer jag att fira på Bondi beach och med en jullunch hemma hos Christian i Sydney. På grund av det ansåg jag att det var lika bra att passa på att få lite svensk julstämning här och nu om det skulle bli av och därav dagens julbak. Mys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag känner mig träffad angående dina åsikter om spymätt-mättnad på julafton. I get it, jag är bland de värsta du vet :)

Du ser ut att ha haft det mysigt idag iaf! Bra att passa på med svenskt julpyssel medans du kan. Snart ligger du och glassar på en strand :) Tänka sig - snart!

Kram kram