tisdag 27 november 2007

Honungs- och citronrostade rotfrukter, lax och fetaostyoghurt

Försöker komma på något kul och intressant att skriva men det står helt still i mitt trötta, lätt förkylda huvud. Tror att jag bjuder på ett tråkinlägg men med ett supergott mattips som kompensation. Sen ska jag ta ett skumbad, min nya grej. Fungerar jättebra som vithajsterapi nu innan Australienresan. Nu kan jag bada badkar utan att få panik över att det ska komma en haj genom golvet och tugga i sig mina ben och det är framsteg vill jag lova. Om det är lika liten sannolikhet att detta inträffar i Australien som i mitt badkar vill jag låta vara osagt men så länge jag befinner mig på torra land resonerar jag i vilket fall att det är en chans värd att ta.

Karolin som för övrigt försöker få mig att tro på reinkarnation hävdar att jag har blivit uppäten av en vithaj i mitt tidigare liv. Det ni! Det är inte alla som blivit det.

Nej, skumbad var det. Sen glögg och hembakade peppisar framför Desperate.

Honungs- och citronrostade rotfrukter, lax och fetaostyoghurt

Skär upp potatis, morot, palsternacka, kålrot och röd paprika och fördela på en braspanna. Ringla över lite honung, massvis med salt, svartpeppar, timjan, rosmarin och olivolja och rosta högt upp i ugnen på 225-250 grader tills rotsakerna har fått färg och är lagom mjuka. Pressa över citronsaft. Tillaga laxen på samma panna men sätt bara in i 10-15 minuter med några citronklyftor på.

Fetaostyoghurt
1 matlagningsyoghurt
1 paket fetaost (smula sönder)
citronsaft

1 kommentar:

majk sa...

Hejje!
Surfade runt lite och hittade en gammal länk till din blogg :D Kul att du skriver än! :D men aldrig online på msn längre ju :( aja, nu blir det sova av..hejhej :)