onsdag 20 februari 2008

Linguini med kallrökt lax, fänkål och apelsin

I kväll har jag & Karolin testat World class nya pass, Booty express. En halvtimma rump- och lårträning och förutom att jag skulle vilja köra en halvtimme till var det kul och bra träning.

Testade en ny variant på laxpasta. Jag har förätit mig en aning på vanlig laxfilé men däremot tycker jag att kallrökt lax är riktigt gott. Fänkål vet jag faktiskt inte om jag ätit innan, tror att jag varit rädd att den skulle smaka för mycket lakrits men det gjorde den verkligen inte. Gott och krispigt.

Linguini med kallrökt lax, fänkål och apelsin
linguini
100 g kallrökt lax
några champinjoner
1 fänkål
½ zuccini
saft från 1 apelsin
lite finhackad röd chili
2-3 msk chilisås
1 matlagningsgrädde med låg fetthalt
en skvätt mjölk

Fräs strimlad fänkål, zuccini och svamp i olivolja. Tillsätt matlagningsgrädde, mjölk, chilisås, chili och koka upp hastigt. Dela laxen i bitar och servera på en gång.

4 kommentarer:

Henrik sa...

Det här med Fernando var skoj som fan tycker jag.. :-) Spanska/portugisika/brasilianska män verkar ha ett öga för dig:
http://www.flickr.com/photos/wigermo/2256971764/

Kolla kommentaren: fritt översatt "In the truth the beauty purest is not the lake or the mountains, but the smile of ELI" :D

Anonym sa...

Han var ju ung och fräsch också!

Här har det bloggats frisk, saknar dig negerbollar dock!

Puss kram!

Anonym sa...

Ha, ha, vem är egentligen den här Fernando?

Elin Wigermo sa...

Han är mitt fan :) It´s all it takes!