torsdag 7 februari 2008

Skridskobana

I går kom jag på mig själv med att tänka "Hoppas att det blir kallt i kväll så att det fryser på lite". Som en vintermotståndare av högsta grad måste jag säga att det förmodligen är första gången i mitt liv jag tänker den tanken. Förutom att jag faktiskt börjat inse fördelarna med snön beror det dock mycket på att det är ett helvete att gå ut med Theo när det är slask upp till vaderna. Det är ett helvete för mina skor också kan jag tillägga. Även för min rumpa som jag har landat på de tre gångerna jag har vurpat den senaste veckan.

Jag har dock bestämda åsikter (ja, annars skulle ni bli allt bra förvånade eller hur?) om hur snön ska vara. Kramsnö går bort, det fastnar i Theos päls, pudersnö..nja..OK då men helst ska den vara packad, röjd och sedan grusad så att det inte är halt. För halt är det ofta mina vänner. Erika gör sin tolkning av detta faktum här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Exelente picture! In the minima details. Here in Brazil, the sun is angry!
But the beaches have a lot of people! Congratulations for the picture.

Fernando.

Elin Wigermo sa...

Thank's Fernando :)