tisdag 12 februari 2008

Sandras wraps och apelsinsallad med nötter och fikon


Dagens föreläsning om idrottskador gjorde mig så motiverad till att träna att jag gav mig ut på årets första löprunda. Inte den roligaste jag varit med om men det gick ändå helt OK och jag lyckades undvika att halka trots att jag stundtals sprang på is. Det ni!
Föreläsaren pratade, bland mycket annat, om stretching och om det verkligen är så viktigt som de flesta vill tro eller om det helt enkelt räcker att varva ner istället? Gärna det om ni frågar mig. Självklart kan man stretcha om man känner att man behöver det men både 10 min innan och 15 min efter ett frikispass känns onödigt mycket.

Sen middag idag igen så det fick bli något snabbt. Stekte några spättafiléer vilket bara tog 5 min eftersom de är så tunna och åt i wrap med sallad, tomat, rödlök och pineapplesalsa. Erika kom över för att titta på Gossip girl och varva ner. Vi drack te och åt en apelsinsallad med hasselnötter, torkade fikon och kanel.

I morgon är det fortsättning på idrottsskador och vi ska tejpa och greja. Föreläsaren tyckte att vi skulle raka ben och måla tånaglar vilket jag precis kom på att jag helt glömt bort...oh well, synd om dom som ska tejpa mig då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min kära vän!

Nej men har du tillägnat wrapsen till mig...känner mig hedrad att jag får vara med i din fina blogg! Du kommer att bli en känd kostrådgivare: det är jag säker på=)

Ses snart!
Kraaam Sandra