torsdag 1 februari 2007

Bulgur med kräftstjärtar

Tråkig bild men smaken var desto bättre. Var på pump i kväll och börjar äntligen känna att jag är så smått tillbaka i samma shape som innan julen, härligt. Det blev en fräsch avslutning på dagen med bulgur, kräftstjärtar, avocado, apelsin och en sås på turkisk yoghurt och lime. Lite vardagslyx är aldrig fel. Middagen åts i sällskap av Erika och Helena och vi hade, precis som fransmännen, 5 min utan el. Således inga lampor, ingen dator utan bara tända ljus och mysprat. Så mysigt att de 5 minuterna blev fler och det blev verkligen en lugn och skön kväll. Ingen skola i morgon men mycket att läsa ändå. Morgonpromenad kl nio följt av brunch hos Karolin, kan knappt vänta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...jag gillade din pose under fotograferingen dock... ;)

tack för en mysig kväll, tänk om vi finge ha strömavbrott oftare (inte för att det var det idag men), vad mysigt det skulle vara! nejdå, jag önskar det inte... =)

ses imorrn, bamsekram

Anonym sa...

Riktig myskväll. Skönt att det var självvalt och inte strömavbrott, tycker jag :) Ses snart för början på en ny toppendag. Puss

Elin Wigermo sa...

Emma, testa bakplåtspapper nästa gång och ge inte upp. Man kommer ingen stans om man inte provar och dessutom lär man sig av sina misstag. Kram