måndag 26 februari 2007

Ekologiskt


Det pratas ju en del om ekologisk mat för tillfället och visst är detta något som fler borde anamma. För mig är Saltå kvarn en stor favorit med mängder av nyttiga gryner, bönor, juicer och snacks. Jag skulle exempelis gärna prova på nyheten dinkelmusli till frukost i morgon bitti. Förutom att maten är ekologiskt odlad och supergod älskar jag deras design och färger på alla produkterna. Blir nästan smått lyrisk över utbudet och drömmer genast om ett stort öppet kök med hyllorna fulla av saltå kvarn produkter..

Dessutom visar det sig nu att de har en superbra hemsida med mängder av recept och inspiration. Hm..här kan jag nog spendera en timme eller två...

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för tipset! ska genast gå in o kika...

puss goding!

Anonym sa...

förresten, idé inför helgen: vad sägs om surdegsbakning (med start fre) o massage, let´s dance med mera? =)

Elin Wigermo sa...

Låter hur bra som helst Helena, en riktig myshelg tycker jag!

Anonym sa...

Spännande :) Visst dras man till produkterna utifrån hur förpackningen ser ut, haha. Knäppt egentligen :) Ses ikväll. KRAM

Anonym sa...

Om ni vill så kan jag berätta allt om hur viktig förpackningen är när det handlar om val av produkt! =)