onsdag 28 februari 2007

Vill man bli en Paulun?

I dag har vi haft Forum för hälsa, en hel dag för oss hälsopedagoger. Dagen börjar med frukost och trots att det bara var Helena från vår klass som orkade vara där och hjälpa till var det desto fler som gärna ville komma dit och äta. Efter en sväng vid wokshopsen avstod vi från att delta under resten av förmiddagen då vi istället satt i vårt fantastiska bibliotek och planerade inför våra hälsodagar på Polhemskolan om ett par veckor. Jättekul att göra något sånt utöver skolan och vi har tusen idéer vilket är hur kul som helst. Hoppas innerligt att eleverna tycker detsamma :) Efter lunch var det dags för föreläsning med Fredrik Paulun som faktiskt inte pratade GI utan om entreprenörskap. Väldigt intressant och väldigt proffsigt. Även om jag inte vill "BLI en Paulun" (som Fredrik själv uttryckte det) vill jag åtminstone VETA lika mycket om näringslära som han gör. Att utbilda sig till Kostrådgivare hos honom kanske kan vara en idé för mig?

Efter en så lång dag är det väldigt skönt att komma hem till Sätra igen. Ta en sväng till ICA, där samma personer sitter på bänkarna dag ut och dag in, för att köpa nötfärs till köttfärssåsen (som måste lagas innan träningen för jag kommer vara vrålhungrig när jag kommer hem), ta en sväng förbi drop-in tvättstugan och slänga ut någon annans underkläder ur maskinen för att sno deras tid och snabbt springa därifrån, kolla mail, kolla bloggar och sen ta sig neråt stan och gymet för träning. Äntligen lite konditionsträning - kan vara bra inför cykeltestet i morgon i skolan..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kostrådgivarutbildningen vore verkligen något för dig! Jag är laddad för en toppenmyskväll tillsammans med er alla, den sista för ett par dar framöver... PUSS

Anonym sa...

Gud vad härliga våra vardagar är! =)

ja, kostrådgivare är något som skulle passa dig...! hos honom eller någon annan. kanske får läsa om dina näringsläratips i media framöver?

ses snart! =) kram!

Anonym sa...

Check tröja Helena har på sig på bilden! Har du också fått en sån eller var det bara för att hon ställde upp? Angående Fredrik Paulun säger jag som min lumparkompis Fredrik: "Det är ju lite märkligt att han kan så mycket om näringslära och ändå är småtjock...". Dock är han förmodligen en superbra entreprenör; han har med all säkerhet tjänat multum på GI-böcker och föreläsningar. Men själa kostrådgivningsjobbet skulle säkert passa dig bra!

Karolin sa...

Nä, jag vill inte bli en Paulun. Det måste ju betyda att jag ska gifta mig med honom :) Och det vill jag nog inte. En trevlig dag var det hur som helst! Ses snart, då ska de cyklas! Kram