onsdag 21 februari 2007

Matlådor

Det är bra att jobba ett par dagar så att man förstår hur bra vi har det uppe i vår bubbla i Gävle. De senaste dagarna har jag inte hunnit med något annat än jobb och plugg, inga promenader, ingen träning och inga myskvällar med te och mörk choklad..och jag längtar tillbaka! Tankarna i huvudet är en hysterisk blandning av fakturafrågor och kortisolutsöndring inför lördagens tenta i Stress. Lördagen som för övrigt verkar bli en riktig toppendag (om det går bra på tentan) med träning och tentafest på kvällen. Dessutom kanske man får chans att mingla med glada schlagernördar på natten i stan!?
Här på jobbet har jag blivit lite av en hälsoterrorist där jag läser högt ur kurslitteraturen i ett försök att få mina kollegor att sluta röka, snusa och börja äta lite mer grönsaker. Det är inte så lätt när det inte är lika självklart för alla att förstå att detta verkligen är något man borde prioritera :) I går blev det stor uppståndelse på jobbet när det började snöa, alla blir fullkomligt lamslagna och det är faktiskt lite roligt att se. Skönt att de flesta här faktiskt delar min uppfattning om att snö bara är OK om man åker skidor i Alperna, i Gävle tycks jag ju vara ensam om den åsikten :)
Med konstiga arbetstider blir det ingen matlagning på kvällarna utan istället matlagning till matlårna innan jobbet. För dagen lax, fullkornspasta och wokade grönsaker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

väldii fiin ;)

blev det någon kesellasemla igår då? =)

kram!

Anonym sa...

Hahaha, vad roligt! ser dig framför mig sitta där på jobbet i hopp om att alla ska bli hälsosamma :)
Klart det ska minglas bland schlagerfolk på lördagnatt. ååå, jag längtar! Massa kramar

Anonym sa...

lustigt att du tar upp det med att åka skidor i alperna när man är söder ifrån... =) pratade med P idag och han sa just det, att det är inte så många norr ifrån som är där, däremot söder ifrån... =)

kram goding

Anonym sa...

Du skulle vart här och pulsat i snön med oss =) men nu har ju ni oxå lite att pulsa i! Vad roligt att du kommer tillbaka snart!! Ser fram emot lördagen :D
Kram pa dig!

Anonym sa...

Fin bild! Det går inte att missa var du har tagit den; mammas köksbord är så mycket hemma man kan bli..
Dock stor suck åt alla skåningar som aldrig sett snö och tycker att det är det hemskaste som finns. Det blir fan trafikkaos direkt när det snöar minsta lilla. Det blir det iofs här också; beror dock mest på att 99% kör runt med blankslitna sommardäck året runt..

Karolin sa...

Jag har shoppat svart svart svart :) På gina! Jimmy och Anders har Tre, dom tycker nog att det fungerar helt okej faktiskt.. Nu ska du inte göra så att jag tvivlar Elin, eftersom jag hatar att ta snabba beslut och det fick jag ju lov att göra när han ringde :) Men jag har två veckor på mig att ångra mig.. men ändå.. så shut up! haha! Kom hit till norrlnad ist! kraam