söndag 11 februari 2007

Tunapasta

Det finns oändligt många varianter på tonfiskpasta och jag tror att jag gillar allihop. I Australien var "tunapasta" lite av en nationalrätt för oss och där finns också tonfisk i en massa goda smaker som jag saknar väldigt mycket. Idén till den här varianten fick jag av Karolin och jag måste säga att det var riktigt gott. Vilka grönsaker man har i går säkert att variera efter tycke och smak.

Tonfisksås
1-2 burkar tonfisk (beror på om man vill ha en matlåda el inte)
1 röd paprika
½ zuccini
1 burk lätt creme fraiche
sweet chili, lite salt och peppar

Tärna grönsakerna och fräs dom i olivolja. Tillsätt tonfisken, creme fraiche och krydda. Låt koka upp och servera med fullkornspasta. Spenat och majs är gott till

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättegott ut elin. Jag blir alltid så matsugen när jag ser dina bilder. Du kan konsten att få maten att se kanongod ut. Underbart att vara här igen. Kram på dig!

Anonym sa...

Ja, det blev ju en och annan tonfiskburk i Australien. Tunapasta, tunapizza...you name it. Fattar faktiskt inte varför det ska vara så svårt att satsa på tonfisk med smak. Det är ju toppen! Kram

Anonym sa...

Jag borde börja äta mer tonfisk, det är ju nyttigt och billigt.. perfekt för en student! Din blogg blir bara bättre och bättre tycker jag! =)
Kramkram

Anonym sa...

Ja, hungrig blir man...snart lunch som tur är! Instämmer i att tonfisk är gott till det mesta; pasta, sushi eller pizza. Jag var på en cubansk restaurang för några veckor sedan och fick wraps med bbq:ad färsk tonfisk och grönsaker. Också supergott kan jag meddela!

Anonym sa...

Hej på re! Hoppas du har det bra i Skåneland! Jag vill också ha snöfritt! KRAM! /Lovisa