fredag 23 mars 2007

Fräscht

I och med att helg eller vardag spelar mer eller mindre roll för oss studenter var det ett tag sen jag kände att det verkligen ska bli skönt med helg. Äntligen fredag och vad är väl bättre än en god middag med ett glas vin och få pusta ut efter en hektisk vecka. I dag korkade jag äntligen upp vinflaskan jag fick när jag "slutade" från jobbet. De där presentvinerna brukar ju annars bli stående i all evinnerlig tid trots att det är just dom man borde njuta först av för att de inte ska glömmas bort. Middagen blev en favorit sen förr och vi kan inte sluta förundras över hur god den rätten är trots att den är barnsligt enkel att göra och inte tar mer än 15 min. Vi hade citronsaft i såsen och förra gången hade vi även i en hackad röd paprika och det var supergott.

Desserten bestod av turkisk yoghurt med lite vaniljsocker i, frysta blandade bär (icas), vindruvor och musli som rostades i en stekpanna. Lite som en lyxig frukost men fräscht och gott. På tal om fräscht uppstod det även en vild diskussion där det övades på att prata skånska. Ord som julvört och rouge vet vi sedan tidigare kan vara klurigt och idag utökades repetoaren med creme fraiche och köttfärssås. Om man tar i med hela kroppen och harklar sig så att det låter som om man spyr är det enklast tycker Karolin. Erika kör på den softa stilen och Helena övar och övar. Man tröttnar nog aldrig på att göra narr av folk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det var så himla kul... alla i munnen på varandra, samtidigt... jag vill höras, jag vill, jag vill! :P tokigt.

på söndag kommer jag slåss med er om våfflor, sylt och grädde...

KRAM!!!

Anonym sa...

Haha. nej, jag är nog sämst på att härma dialekter :) men kul var det! Ses om några timmar för lite träning. Kram kram!

Karolin sa...

Hahaha! "Köttfäsh-sååås"
Så roligt man kan ha med dialekter! Tack för en mysig kväll! Kram kram

Anonym sa...

Åh, ni verkar ha haft en bra fredagskväll! Vi ses på söndag på våffelkalaset!! Ha det bra tills dess! Kram kram