tisdag 6 mars 2007

Peppar & chili

Efter att ha tränat på var sitt håll bjöd jag min söta Erika på middag innan bion. Stackars Erika som innan middagen berättade att hon var känslig för stark mat fick sannerligen sätta sina smaklökar på prov i kväll. Detta då jag ofta har en tendens att peppra för mycket på all min mat. Vet inte varför jag aldrig lär mig men det måste ju vara något visst med att det just är ganska festligt att peppra på rejält? Fråga bara mamma som själv suttit med tårar i ögonen och svettpärlor i pannan vid alltför många middagar. Tur att hon inte är kinkig och tur också att hon bara blir lite sur när jag ringer mitt i natten i tron om att jag blir förföljd på stan..

Även om Erika är känslig för stark mat så är hon också en av de genomsnällaste människor jag någonsin träffat och hon intygade faktiskt att tonfiskbiffarna var goda bakom den bedövande peppar och chilismaken. Tur att lite hetta i maten är bra för fettförbränningen!

Tonfiskbiffar
2 burkar tonfisk
1 ägg (ev lite mer, bara så att det håller ihop)
purjolök
2 msk potatismjöl
salt och peppar :)
Vi åt biffarna tillsammans med fullkornsris och grönsaker wokade i chili, lime och ingefära










3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah! ja, starkt var det ;) men man kände ändå lite smak bakom pepparn och chilin och dessutom var färgerna på tallriken så fina, (man äter till viss del med ögonen oxå =) ). fyra glas vatten kan ju vara till nytta efter ett träningspass. Så, tack för maten Elin :)

Hade så bra i helgen. Kärlek!

Anonym sa...

mm erika är väldigt söt och kanske det balanserar den starkt pepprade maten? ;)

ha en toppendag!

Anonym sa...

Du är utamanad! om du känner för det föstås... =)
Kolla min blogg
Kram kram