tisdag 27 mars 2007

Värmebölja

Man borde skämmas som inte ligger ute och solar en dag som den här. 17 grader enligt min termometer. Dessvärre är kalendern fullbokad in i det sista och jag har en del att greja med inför hemresan. Vår improviserade redovisning om vårt hälsoprojekt gick bra trots att vi kunde använda vår snygga powerpoint. Börjar ju bli en fena på att just improvisera vid det här laget, härligt.

Något annat som jag är en fena på är ju, som ni vet, att laga mat :) Med extremt många körsbärstomater i kylen och med en hemresa bokad i morgon finns det ingen anledning till att snåla så därför öste jag i två paket i min goda tomatpasta med kycklingköttbullar. Hade också i spenat som blev över från i går, tomatpuré, salt, peppar, balsamvinäger och basilika.

Sista kvällen med tjejerna på ett tag. Hoppas att bion är sorglig så att jag får en anledning att gråta lite, känner att det nog behövs. Först lite shopping (jag behöver en vårjacka pronto) och fika på Java.


2 kommentarer:

Karolin sa...

Shit my brith va tomater :) Tänkte faktikst igår kväll när jag skulle sova att jag vill gråta lite på bion.. Känner helt enkelt att jag behöver ventilera lite :) Men först lite shopping sen hoppas vi på en sjujädrans sorglig film så vi får böla åt allt å lite till, om inte annat för att jag kommer bli ruinerad på Kicks :) Puss kram baby! (Förresten, va kul det hade varit om jag bytte plats på r och u i ruinerad, haha, eller nej... det tyckte kanske inte du var så kul, haha)

Elin Wigermo sa...

Haha, det var ganska kul faktiskt..