måndag 26 mars 2007

Tabouleh & halloumi

Hög på endorfiner efter releasen av Bodypump 61. Grymt kul med fantastisk benlåt! Jag hatar att jag inte kommer kunna träna ordentligt den nästkommande månaden men jag får göra det bästa av situationen. Har bestämt med Sonnyboy att vi ska ta med träningskläder och fortsätta springa och träna under USA-vistelsen. Morgonlöptur i Central Park känns inte helt fel det heller.

Solen strålar idag också och skolarbetena börjar bli klara. Har börjat packa lite smått men försöker undvika det så länge jag kan. Beslutsångesten över vad som ska packas ner kommer inte vara mild.

Dagens middag, en av mina favvorätter. Tabouleh, bulgursallad med tomat, persilja, citron, bladspenat (ruccola går också bra) salt och peppar tillsammans med stekt halloumiost, mängder med citron och lite turkisk yoghurt. En ljummen kväll på en uteservering i Grekland eller Turkiet, trött efter en heldag på stranden, salt..surt..fräscht..mmm

4 kommentarer:

Anonym sa...

springrundorna och hela USA-resan kommer bli underbar! Men aj i hjärtat vad jag kommer sakna dig, det vet du. Sov sött. puss

Anonym sa...

Ser gott ut! Japp, det måste definitivt tränas en gång och två under semestern. Vi får satsa på att det är så varmt att vi kan springa i shorts, så att du slipper asa med en massa träningskläder.

Anonym sa...

hata inte att du inte kommer få träna - tänk på allt du faktiskt får i stället! ;) och du - träningen finns kvar när du kommer tillbaka... =)

jag är så avundsjuk, vill också köra pump!!! muskelpass är bara nästan lika bra... =)

löpningen låter helt underbar!!!

ses imorrn goding och du - bra jobbat idag med arbetet! =)

puss

Anonym sa...

Du äter så märkliga saker så jag vet inte ens vad det är :P men det är säkert supergott! ÅH, jag vill oxå resa bort.. Du kommer säker få det helt underbart! Ikväll blir det bio =) Ses snart! Kram kram