måndag 5 mars 2007

Många bollar i luften

Den här veckan ska jag fortsätta med Helenas eminenta idé med att skriva "att göra" listor. Jag älskar ju planering och struktur och jag tycker faktiskt att det blir lättare att nå upp till sina mål om man spaltar upp dom och får allt svart på vitt. Har en hel del att göra för tillfället men det är kul, det gäller bara att vara lite extra effektiv och ha självdiciplin.
Helgen har varit precis så lugn och skön som jag tänkt att den skulle bli. Vi fick till och med lite vårväder i går och jag var långt ifrån ensam om en härlig söndagspromenad i Boulognern. Mars är ju en vårmånad för mig även om Karolin och Erika skrämmer mig och hotar om mer snö...

Snart bär det neråt stan för Pump och möjligtvis lite dance efteråt. Middagen är redan klar vilket jag vet att jag kommer att vara tacksam över när jag är hemma igen. Fullkornslasange med köttfärssås, zuccini, aubergine, majs och ostsås. Känns stendött på inspirationsfronten för tillfället, när kommer min räddare i nöden? Vad käkar ni?

4 kommentarer:

Karolin sa...

Det kommer komma mer snö, sanna mina ord. Det säger jag inte för att skrämma dig, det är bara för att det är så. Det fungerar så här i norrland :) Snart pump! Kram!

Anonym sa...

Att göra listor är toppen! Gud en sån god lasange! Du inspirerar mig iaf :) Ses strax. KRAM

Anonym sa...

Ja, att-göra-listor funkar faktiskt bra... Allt känns lugnare bara man ser dem framför sig... =) Men som sagt, vi gillar ju fart o fläkt, tjoho!

Så det blev köttfärslasagne, härligt, det går alltid hem...!

...ja, vad äter jag? ris, linser, leverpastejsmackor, fil, gröt, RÖROR, bla bla... återkommer... hehe

KRAM tokfia!

Anonym sa...

Ja, Karolin och Erika hade tydligen rätt... Det ligger ett täcke med nysnö sen inatt ser jag :)
Ses i skolan! KRam