onsdag 28 mars 2007

Ombytta roller

Som vanligt är det alltid skönt att komma hem. Klev ur flygplanet, tittade upp mot en blå himmel och drog ett djupt andetag av den friska Skåneluften. Har hunnit med det mest väsentliga som en shoppingtur på stan, pussar på Theo och uppackning av alla grejer. Som vanligt kan jag vid blotta ögat konstatera att jag packat ner för mycket även den här gången. Konstigt för så kändes det inte alls när jag lämnade Gävle.

Kylskåpet gapar som vanligt tomt när jag kommer hem och jag vet varför. På köksbrodet ligger alltid samma lapp från mamma "Puss, välkommen hem. Har inte handlat för det duger aldrig när jag gör det". Det värsta är att det är sant. Jag vet vad jag vill ha och jag blir sällan nöjd om jag inte handlar själv :) En timme senare och 4 kassar uppburna från 4 våningar är mamma som vanligt på väg in i duschen och ropar "Skönt att du är hemma, nu får jag riktig mat igen". Jo, jag tackar..

For dinner; Basmatiris (oj vad lyxigt gott till skillnad från mitt fullkornsris) och en wok på quornfilé, 1 röd paprika, 1 broccoli, vattenkastanjer, bambuskott, sweet chili and loads of lime.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vilket roligt inlägg! Ni är roliga ni... Lämna lite av dina kläder hemma inför USA-resan är mitt tips! Kram

Karolin sa...

Skönt att höra att du kom hem i säkert...och att allt är sig likt hemma :) Ha det så bra på jobbet imorgon, kram puss

Anonym sa...

hihi. Jag tycker du och din mamma är så roliga :) hoppas det går bra på jobbet. saknar dig! Puss och kram

Anonym sa...

hahaha typiskt dig elin... (lyllos din mamma!)

skönt att du har bloggen så att jag kan följa dina äventyr...

PUUUUSSS