söndag 25 mars 2007

Som jag längtat

Sommartid, bara namnet gör ju att det pirrar i hela kroppen. Åh vad jag har längtat och tjatat efter den här dagen. Nu är det vår, svart på vitt, ljumna kvällar, grillning, picknick och kubb i parken. Från och med idag är det vad som gäller och våga inte ta det ifrån mig och säg att det kommer snöa mer för det kommer det inte – i alla fall inte där jag kommer att befinna mig :)
Lika mycket som jag avskyr snö och kyla, lika mycket njuter jag ända ut i fingerspetsarna när det är varmt och soligt. Pratade med en vän från Sydney på morgonen. Han hade precis varit på Bondi och käkat lunch på en 32-gradig uteservering. Jag skulle förmodligen offra min ena hand för att få vara där nu.

Det är inte bara sommartid i dag utan även våffeldagen. Även om jag inte är så förtjust i våfflor kan jag inte sluta att bråka med de andra om vad som ska gälla på vårt våffelkalas ikväll. Kampen står mellan fullkornsvåfflor eller vanliga, mellangrädde eller vispgrädde och fruktsallad eller sylt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint inlägg elin. ja nu är det vår, på riktigt.
Fullkornsvåfflor eller vanliga frasvåfflor. diskussionen är i full gång även här hemma, men jag har faktiskt inte valt parti än :)
Ses sen. Kram Kram

Anonym sa...

Ja visst är det härligt!
Tycker utan tvekan att man får unna sig både vispgrädde och sylt när det är våffeldagen. Fullkornsvåfflor låter inte speciellt lockande heller.