tisdag 20 mars 2007

Vardagslyx vs helglyx

Här snackar vi blogabstinens! Efter att ha varit inne och härjat i mina internetanslutningar tyckte Blogger inte längre att mina inlägg var säkra nog och därav den bloggfria veckan som nyss varit. Thank god för att jag hittade "återställ-knappen"..efter en vecka...clever.

I dag har vi varit på Polhemskolan och haft vår första Hälsodag. Efter flera veckors förberedande och slitande i håret över powerpoint-presentationer blev vi alla totalt utmattade vid dagens slut. Att döma av utvärderingarna verkar de flesta trots allt varit riktigt nöjda med dagen och det är verkligen kul att höra. Nästa föreläsning på en annan skola redan i morgon, då endast om Stress och Självkänsla men det känns riktigt bra och vi känner oss redan mer erfarna :)

Gjorde en supergod och vardagslyxig sallad för ett par dagar sedan som jag måste tipsa om även så här i efterhand. I salladen skulle det egentligen vara dinkel men då jag inte hade det hemma fick det bli bulgur istället. Det godaste jag ätit på länge..

Bulgursallad med feta och grillad paprika
2 dl bulgur/dinkel/quinoa
färsk spenat
rökt kalkon
2 paprikor som skivas och grillas på hög temperatur (250) i ugnen, endast lite salt på
tomat
1 rödlök
fetaost
rostade solrosfrön

Servera med en dressing på turkisk yoghurt, lime, salt och honung.

Vardagslyx blir gärna till helglyx och det var just det jag unnade mig själv i söndags. I ett vanligt sconesrecept kan man blanda i en massa goda grejer som nötter, torkad frukt, russin (som iofs också är torkad frukt) och om man känner för att vara extra lyxig, bitar av mörk choklad. Like a little peace of heaven med kanelkaffe till...




4 kommentarer:

Karolin sa...

Tack och lov för ett nytt inlägg. No offense men jag var lite trött på att hela tiden se "Energiladdad lunch" vareviga gång man gick in här :)Shit Maj-Britt (eller My Brith?) va goda sconsen såg ut. Och maten. Och fy bubblan va vi är bra tycker jag :) Puss kram baby!

Anonym sa...

åh vad härligt för dig (och oss!!!) att du är igång igen! =)

welcome back

ses imorrn, kramkramkram!

Anonym sa...

Ä-N-T-L-I-G-E-N!!!
som vi saknat dig :)
Var stolt över bra jobb idag och sov så gott på det. No stress.
Puss på dig!

Anonym sa...

Härligt att du fått igång bloggen!! Har saknat den... Hoppas det går bra för er idag oxå =)
Ses sen! Kram