tisdag 6 mars 2007

Vår!

Vår i Skåne
Nu börjar det kännas att våren är på väg. Slasket efter snöbergen slipprar in i mina gympaskor, solen börjar titta fram och den tjockaste vinterjackan har återigen fått flytta in i garderoben.
Almanackan är fullbokad och det är mycket som ska hinnas med innan jag äntligen får komma iväg på min otroligt efterlängtade och välbehövliga resa med mamma och Sonnyboy. Nu är det bara 1 månad kvar, åh vad jag längtar! Med ett fullspäckat schema går tiden fort och det har ju både sina för- och nackdelar, det är så mycket jag vill hinna med. Dessutom är jag otroligt glad över att jag sysslar med något som jag verkligen tycker är det roligaste som finns.

Även denna helg blir en lugn historia men det är precis vad jag känner för just nu. Bio ikväll och Melodifestival och middag i morgon. Träning, plugg och det är kanske dags att fylla på med hembakat bröd i frysen. Mm, kan nog bli en riktigt skön helg även om den tyvärr inte får spenderas i ett vårigt och vackert Skåne. Trots allt verkar det som at vi också ska få 5-10 grader - helt underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just nu sitter jag o kisar, solen skiner nämligen ihärdigt in genom fönstret... vår i luften, åh så underbart!
Det blev köttfärssås med morot, lök, krossade tomater och linser och till detta fullkornsspagettti. Det finns nog inget godare... ;)
Dags för vårstädning nu känner jag, bra att ta tillfället i akt när jag får flytta in i min "nya" lgh ikväll! =)
hoppas du inte känner dig allt för stressad, allt kommer lösa sig toppenbra! Du har ju verkligen något att se fram emot också! ;)

KRAM

Anonym sa...

ja shit vad tiden går fort. Fullspäckat schema tills du åker, samtidigt måste vi ta all tid vi kan till att umgås (som om vi inte alltid gör det:) så vi klarar oss från varandra i sex veckor.

Mysigt med bio ikväll.

PUSS å KRAM

Karolin sa...

Tänkte faktiskt idag att det är nog osäkert om det kommer komma mer snö men det måste det för annars kommer jag att ha fel :) Och det vill jag ju inte! Måste ha det norrländska vädret på min sida! Tänk när allt slask försvinner, längtar! KRAM