torsdag 22 mars 2007

Vad blir det för mat?

Jag älskar mat som lagar sig själv. Mat där allt lagas samtidigt. Det bästa är när man kan lägga allt på en braspanna i ugnen och vara nyduschad tills middagen är klar, lax, potatis, rotfrukter..
Lagar jag inte maten tillsammas brukar den för eller senare blandas ihop, inte på ett ofräscht sätt men jag blandar t.ex gärna pastan med såsen och serverar på ett stort fat. Dels tycker jag att mysfaktorn höjs och dels är det enklast eftersom jag ofta äter själv i soffan med en djup skål i vänster hand. Det är mysig helt enkelt.

Har haft en ovanligt stressig vecka och inte riktigt haft tid till matlagning. Lite trött och i behov av en rejäl middag. I kväll inspireras jag av Jamie Oliver som äntligen börjat med nya program på söndagar. Hittade söta supersmå potatisar som jag bara halverade, snittade lite i några körsbärstomater och skivade upp en chorizo. Allt på en braspanna med salt, peppar, olivolja och timjan och sen lagas allt på ganska hög värme i 20-30 min. Serveras med en fräsch sallad och massvis med citron. Stannar nog i soffan resten av kvällen. En kopp mintte, några bitar mörk choklad och Vad blir det för mat? Matlagningstv kan jag helt enkelt inte få nog av :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fräsch mat. ser jättegott ut. önskar jag kunde få lite av din inspiration.
Hade så mysigt i soffan.
KRAM KRAM

Karolin sa...

Elin, varför kan inte du bli min personliga kock för? Tänk vilken god mat jag skulle få ;) Kram kram

Anonym sa...

Det är så roligt att du har en matblogg tycker jag! =) Stolt över dig! ;)

keep up the good work!

puss